Tid

Tid

tisdag 31 januari 2012

Rostangrepp i långsamheten


Rostangrepp hotar! Hela maskineriet har börjat att kärva ihop. Det är dags att samla alla krafter för att ihärdigt slipa och noggrant smörja.

Jag anser att…

Med tanke på vad som stod i nämnda artikel…

Min tanke är som följer…

Till grund för detta påstående kan nämnas…

Följande slutsats kan dras…

Problemet bör angripas utifrån…

Jag rekommenderar att följande åtgärder…

Konsekvensen av detta torde bli…

….

Nu när jag tänker närmare på saken kanske det är att ta i! Jag häller nog upp en kopp kaffe till och betraktar fåglarna genom fönstret. Det där buktiga som suddar ut och tonar ner. Det kan ju räcka med att läsa och reflektera lite lagom, kanske. Att få tycka utan att behöva grunda det i något annat än min känsla och intuition. Att inte nödvändigtvis vara forskningsförankrad. Och att inte behöva ansvara för följderna av det jag rekommenderat. Jag knappar lite på datorn. Det kan väl anses var ihärdigt slipande? Kaffet smörjer väl lite i alla fall. Särskilt om det serveras en sked Rocky Road-glass till. Och koppen är visserligen sliten men väcker ljusa minnen från en semester på Gotland med goda, goda vänner och härliga (och på den tiden) små barn. Och rost kan faktiskt vara vackert. Det är i alla fall modernt!











Bild från: http://ss11i01.stream.ip-only.net/images/blog/images/entries/44/14/80/7795/c914f7e157642dad 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar