Tid

Tid

fredag 16 mars 2012

Fredag





Nu är det helg och av gammal vana känner jag ett behov av att summera. Så jag samlar ihop mina tankar och låter dem glida genom dagarna. Det går ganska fort! Men idag vill jag räkna de goda stunderna. Så jag plockar fram dem och lägger dem i minnets karamellskål. Jag suger på dem en efter en och känner sötman. Ett telefonsamtal med tröst. Ett med skratt. Lunch vid solväggen. En oerhört spännande bok. Dottermys. Sonens lägenhet. Små sms med texten Prata? Kvällsmat med mannen på konditori….

Och så dessa människor som med ett penseldrag och en kameravinkel kan få oss andra att se skönheten i vardagliga ting. Och som kan spegla en personlighet i olja eller film. I långsamhetens tid lyser det upp och berikar. Jag vilar min blick på dessa bilder. Och njuter…






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar