Tid

Tid

lördag 21 juli 2012

Guldkant



Nu fylls dagarna av sommar. Kaffestunder och sovstund under bar himmel när krafterna tryter. Solglimtar och regnskurar i ett svenskt virrvarr. Och mina ungar flyger inte iväg på några veckor än. Men fågelungarna vinglar omkring i min sargade trädgård. Orädda och livrädda på en gång så som flygfärdiga ungar är. Föräldrarna vakar ängsligt och önskar av allt sitt hjärta att vingarna bär och att de ska slippa göra sig illa. Visst bär vingarna och visst svingar de sig högre och högre med allt färre landningar i det trygga boet.

Jag svingade mig iväg på loppis igår med goda vänner och en kaffekorg. Vi utbytte fikabröd och små och stora tankar. Precis så som det är ibland när man verkligen möts. Och så tittade vi oss igenom ett ridhus-loppis fullproppad med nödvändiga och onödiga ting.

Naturligtvis kom jag hem med en guldkant. För det behöver både jag och livet.






2 kommentarer:

  1. Precis det där vi har pratat om så många gånger, barnens olika långa flygturer. Små barn små turer, men att åka till Ramsele på hockeyläger själv, känns i en mammas hjärta. Men du brukar alltid peppa och säga att det kommer att gå bra! Kram Camme

    SvaraRadera
  2. Tur att livet är så, att vi får vänja oss lite i taget. Resor bort känns alltid i hjärtat men tänk när de kommer tillbaka sedan! Lite starkare och förhoppningsvis lite klokare och fulla av upplevelser!

    SvaraRadera