Tid

Tid

onsdag 2 maj 2012

Alltid i tid



Tiden har stannat. Klockan står stilla på tio i sju. Den tid som brukar vara början på dagen. Då man tar spjärn och kastar sig ut i dagens utmaningar och möjligheter. Min klocka blir aldrig mer än så. Den stannade där den första november och har sedan inte rört sig. Inte här på den här sidan och inte i livet. Runtomkring snurrar timvisarna i hysteri. Tiden räcker aldrig till. Men här räcker den och blir över. Och vad gör man med överbliven tid? Kunde den säljas på Blocket vore jag rik. Nu skaver den och tröttar. Men ingenting är heller aldrig för sent. Ord som tidsåtgång och tidsbrist har jag stuvat undan. Lagrat gör att plocka fram senare i en annan tid. .Här vilar jag i tiden och tränar på att låta den verka. Jag svävar i en tidlöshet mitt i samtiden. Viktlöst men inte meningslöst bara pliktlöst.






Och jag är alltid i tid.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar