Tid

Tid

tisdag 24 april 2012

Sommardrömmar




Snart är det väl ändå sommar, även i år. Den tid då rosorna blommar. Då pionerna doftar och jag kan sitta tillbakalutad i min bästa stol och njuta. Då när vindarna är ljumma och tunga av syren och kaprifol. Då när varje andetag är ljuvligt och sött. Snart är vi väl ändå där. Även den här långa, långa vintern i stillhet och långsamhet måste väl få ett slut. Och sommaren måste väl ändå tina upp. Det goda tar vi ut i förskott i år. Vill inte vänta på att rosorna blommar. Måste få uppleva sommarsötman redan nu. Vårens timmar tickar sakta. Solen värmer ännu bara fläckvis. Men jag bläddrar bland bilderna och låter mig hänföras. Minns rosorna före vargavintrarna. Känner minnets doft och känslan av sammetsmjuka blad. Minns stunder av sann lycka och absolut vila. Och lever i det en stund. Tittar inte ut på kajorna i skorstenen och de enorma, mörka molnen på himlen. I mitt hjärta är det sommar nu. För en stund. I ett ögonblick. Det onda tar vi när det kommer….









Drömsommar...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar