Tid

Tid

söndag 24 mars 2013

Söndagshälsning




Så sitter jag där igen och tittar dumt på skafferidörren. För det slog mig just att det är där inne som termosen står. Och vad värre är så ligger dotterns goda cupcake därinne i en burk. Och här sitter jag. Det är svårt att vara spontan i det här livet. Visseljohannan tjuter på spisen och jag drar bort den från plattan. I tid. Lite planlöst öppnar jag kylskåpsdörren och kikar in. Som om någon skulle ha lagt in något gott där som en liten söndagshälsning. Jag lyfter blicken och undret sker. För där i kylskåpsdörren ligger en underbar cupcake! Ljuvliga unge, den omtanken värmer! Så jag häller kaffet i en plastflaska, väntar tills det ångat av lite, stänger och trär på en yllestrumpa. Nu är det inte fåfänga finkoppar som gäller utan enbart förnuftighet förpackad i strumptermos. Allt åker ner i ryggsäcken och jag ger mig ut på lånade hjul. Ut i friheten. Och jag andas solsken, kaffedoft och njuter av sötma och värme.




Så fick jag förmiddagsfika i solen jag också. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar