Tid

Tid

onsdag 27 mars 2013

Books and Dreams



Idag lyser solen och jag längtar ut. Men från och med i morgon vankas det nya självständigare tider. Och det är bra.

Den här dagen sätter jag mig istället i solen i Salen och dricker mitt kaffe. Till sällskap har jag födelsedagspresenten från mina barn, tidskriften Books and Dreams. Så då läser jag och drömmer. Drömmer mig bort men också in i en annan litterär värld. Där författare sitter i sina skrivarlyor och cafeér. Där journalister flyger till Paris, London eller till någon annan del av världen. Bara så där. Jag drömmer mig in i mötena som uppstår när författare och journalister samtalar. Samhörighet och beundran. Ett liv fullt av kreativitet, inspiration och hårt arbete.

Och så, förstås, svävar jag in i drömmen om att skriva. Den gemensamma drömmen för en tredjedel av alla svenskar, enligt Books and Dreams. Drömmen om böcker och texter. Med mening och innehåll. Så för en stund låter jag allt vara möjligt. Och det känns ganska bra. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar