Tid

Tid

tisdag 10 maj 2016

Krock







Ibland blir man överraskad. Mina förutfattade meningar om grannstaden fick sig en knäck häromdagen. Och det var ju trevligt. Då talar vi ändå om staden med den fulaste rondellkonsten i landet. Det vi hittade var ett mysigt ställe att fika på. I ett gammalt hus med snickarglädje och med en fantastisk ramp fanns ett 85 år gammalt konditori. Och det hade vi missat alla de där halva-vägen-var gångerna som vi träffats för att prata och fika. Så vi njöt av miljön och goda bakverk. Och jag fotograferade möbler och inredning, men plötsligt såg jag vad det var jag fotograferade. Lampan såg ut att vara från trettiotalet eller kanske fyrtiotalet. Och den var prydd med örnar.
Då blev det plötsligt en krock mellan det mysiga och det onda. 





1 kommentar:

  1. Jag har små, ljusblå, söta hakkors på fönsterbrädorna i mitt kök i huset. Men tror inte de har med de onda hakkorsen att göra. Inte för mig iallafall. Och de är pyttesmå. Ljusblå.

    SvaraRadera